Profiel

OGD_Samen_Slimmer_logo.pngVoor ict geldt het misschien wel als voor geen andere dienst: de klus kan pas geklaard worden als er goed wordt geluisterd naar u en uw organisatie. Alleen samen met u komen we tot de beste antwoorden, standaard ‘rechttoe, rechtaan’ bestaat niet. Of we nou naar een projectaanpak kijken of naar de daadwerkelijke inrichting van uw ict-omgeving: iedere organisatie kent zijn eigen werkwijzen en legt zijn eigen accenten.

Wij hanteren één strikte basisregel: begrijpen staat op nummer 1. Pas als wij begrijpen hoe er binnen uw organisatie wordt gewerkt en wat u belangrijk vindt, komen wij met een voorstel. Maar als geen ander weten we dat er gaandeweg ook sprake is van voortschrijdend inzicht. Een project moet vaak bijgestuurd worden, of prioriteiten komen anders te liggen. Wisselende omstandigheden zijn ons speelveld. Samen met u hierop slim inspelen is ons doel. Dit is voor ons de kern van onze leus: samen slimmer.

Samen slimmer betekent ook de ict slimmer laten werken voor u. Uw medewerkers willen gebruiksgemak en niet lastiggevallen worden met techniek. En u wilt binnen uw organisatie meer doen met minder energie. Wij helpen u ict slimmer in te zetten, zodat uw organisatie zich kan richten op waar zij goed in is.

OGD is een ict-dienstverlener met vijf vestigingen en ruim 700 ambitieuze en hoogopgeleide medewerkers. Wij zijn experts op het gebied van ict-infrastructuur, servicemanagement en software-ontwikkeling en helpen onze klanten door middel van detachering, uitbesteding, projecten en advies. Dat doen we tegen gunstige tarieven op een persoonlijke en informele manier.

Openheid en eerlijkheid staan voorop en heldere communicatie is onze basis voor succesvolle samenwerkingen. We zijn slim, inventief en werken volgens een flexibele en onafhankelijke benadering. Zo komen we samen met u tot de juiste oplossing. Hierbij maken we gebruik van een breed netwerk van kennispartners en leveranciers.
Lees verder over onze visie en kernwaarden

Geschiedenis

OGD werd in 1987 opgericht door een groep Delftse studenten. Onder de naam Operator Groep Delft waren zij verantwoordelijk voor het beheer van een mainframe. In de jaren daarna breidden we ons dienstenpakket sterk uit en groeide de gehele organisatie mee. Inmiddels hebben we naast ons hoofdkantoor in Delft ook vestigingen in Amsterdam, Eindhoven, Enschede en Utrecht.
Lees verder over onze geschiedenis

We willen een betekenisvolle ict-partner zijn. Toegevoegde waarde is voor ons de basis voor samenwerking. Dit doen we door ons te richten op uitbestedingsdiensten en door de beste ict-oplossingen te bieden naast de kracht van detachering.

Onder de motorkap zetten we de slimste technologieën in die voor onze klanten een betrouwbare en flexibele werkplek opleveren.

Enthousiaste, hoogopgeleide medewerkers die van hun hobby hun werk maken krijgen bij ons de ruimte. We versterken onze cultuur van vernieuwen en kennis delen. Dit geeft de combinatie van gedrevenheid en kwaliteit. Slimheid en lol met ict is de kern van ons bestaan.

Open & eerlijk

Open en eerlijk is voor ons de basis van zaken doen. Wij vinden dat er op ieder moment helder gecommuniceerd moet worden over de stand van zaken. Bottlenecks moeten zo snel mogelijk genoemd worden en onmogelijkheden geëlimineerd. Is een bepaalde eis niet realistisch dan zult u dat van ons horen. Of vraagt u naar een dure oplossing terwijl een voordeliger optie volstaat. U hoort het van ons.

Flexibel & onafhankelijk

Tijden veranderen en daarmee verandert uw vraag. Dat vraagt om een flexibele houding en inzet van ict’ers. Plotselinge drukte of tegenslagen bij uw project, wij helpen u uit de brand. Wij beloven u nog dezelfde dag een voorstel. Daarnaast willen we voor uw situatie altijd de beste oplossingen aandragen. Hierbij laten we ons niet leiden door een specifiek merk. We vinden een breed netwerk van kennispartners een voorwaarde om aan uw wensen te voldoen. Daarom zijn wij merkonafhankelijk.

Persoonlijk & informeel

Wij houden van een persoonlijke benadering. Geen woud aan verschillende contactpersonen waar u tussen wordt doorverwezen. Gewoon één centraal aanspreekpunt voor al uw diensten die u bij ons afneemt. Onze informele houding trekken we ook graag door naar een prettige manier van zaken doen. Een contract is een gezonde basis, maar kan niet voorzien in elke situatie. Samen tot een goede oplossing komen is voor ons altijd belangrijker dan het contract.

Slim & inventief

Dat is de manier hoe wij met uw vragen omgaan. Zoveel klanten, zoveel ict-omgevingen en wensen. Hier slim mee omgaan vinden wij leuk. Voor iedere situatie is er altijd een snellere, goedkopere of effectievere oplossing. We maken hierbij dankbaar gebruik van ons ‘gereedschap’, onze kennis en ervaring die we hebben opgedaan tot nu toe.

Van mainframebeheerder tot allround dienstverlener

OGD ict-diensten ('Operator Groep Delft') is in 1987 opgericht door een groep Delftse studenten. Zij waren als operators verantwoordelijk voor het beheer van een mainframe bij een Delfts bedrijf. Dat is dan ook de herkomst van de bedrijfsnaam OGD. 

Door in te spelen op de marktvraag en de ontwikkelingen op automatiseringsgebied breidden de werkzaamheden zich al snel uit. OGD ontwikkelde het helpdeskregistratiesysteem TOPdesk. Van hieruit zijn we ict-omgevingen gaan ondersteunen. In eerste instantie nog in de vorm van gebruikersondersteuning op de helpdesk. Al snel volgde, vanuit een solide technische basis, ondersteuning op het gebied van beheer, software-ontwikkeling, opleidingen en ict-projecten. 

Geschiedenis.jpg

De uitbreiding van de dienstverlening had tot gevolg dat zowel de organisatie als het aantal medewerkers snel groeiden. Deze groei heeft zich in de jaren '90 zowel kwantitatief als kwalitatief doorgezet met als resultaat dat er tegenwoordig zo'n 700 medewerkers actief zijn. OGD is hiermee een serieuze speler op de markt die kenmerkend is door haar gunstige prijs-kwaliteitverhouding. 

We zijn er trots op dat techniek nog steeds de belangrijkste basis vormt bij OGD. Dit uit zich in onze manier van werken. Onze medewerkers hebben door hun technische achtergrond plezier in hun werk. De organisatie blijft zich, ondanks haar sterke groei, onderscheiden met een bevlogen aanpak en snelheid in handelen.

Het aantal vestigingen is inmiddels uitgebreid; naast ons hoofdkantoor in Delft hebben wij nu ook vestigingen in Eindhoven (1996), Amsterdam (1998), in Utrecht (2000) en in Enschede (2006).

‘Het Nieuwe Werken’ hoort u overal om u heen. Onze interpretatie van deze trend vatten we samen in twee woorden: slimmer werken

Uw manier van werken, de apparaten die uw medewerkers gebruiken en locaties waar wordt gewerkt vormen ons het uitgangspunt voor een voorstel. Hierbij nemen we uw voorkeuren omtrent technieken en onderwerpen als social media, cloud, duurzaamheid, beveiliging en kostendoelstellingen mee.

Centraal bij deze aanpak staan uw medewerkers. Medewerkers moeten zo ongestoord mogelijk kunnen werken en ict niet als last ervaren. De benodigde techniek nemen wij wel voor onze rekening.

Onze aanpak

Eerst brengen we uw omgeving in kaart. Dat doen we aan de hand van drie kwesties.

Werkwijze.pngGoed kijken naar uw werkwijze.
Hoe kan deze het beste ondersteund worden of hoe kan deze efficiënter van ict-middelen profiteren? Belangrijke aspecten zijn het samenwerken tussen collega’s, waarbij communicatie en kennisdeling een belangrijke rol spelen.

 

Locaties.pngGoed kijken naar de locatie.
Waar wordt er binnen uw organisatie gewerkt? Op kantoor, onderweg, thuis? Het moge duidelijk zijn, locatie bepaalt een groot gedeelte van het ontwerp van uw ict-omgeving.

 

Apparaten.pngGoed kijken naar de apparaten.
Welke apparaten gebruikt u binnen uw organisatie? Of welke apparaten bieden juist in combinatie met uw werkwijze een uitkomst?

Al vijfentwintig jaar lang bieden we onze klanten de beste oplossingen voor hun vragen. Ook als deze oplossing nog ontwikkeld moeten worden. Twee softwareproducten die hun oorsprong vinden in de dienstverlening van OGD zijn TOPdesk en LIFT. Zij kwamen binnen de OGD-familie tot leven en groeiden daarna op eigen kracht uit tot belangrijke, marktbepalende oplossingen in hun vakgebieden. De vriendschap is altijd gebleven.

TOPdesk

Logo_TOPdesk_Service_Management_Simplified_RGB.pngTOPdesk ontwikkelt, verkoopt, implementeert en ondersteunt software waarmee organisaties hun dienstverlening efficiënt kunnen organiseren. De missie van TOPdesk is het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke en betaalbare servicemanagement-oplossingen voor iedere soort organisatie.

In de jaren negentig is TOPdesk ontstaan binnen OGD en uitgegroeid tot volledig zelfstandige onderneming. Bij OGD onderhouden we nog altijd goed contact met TOPdesk. Deze goede band komt ook tot uiting in ons partnerschap met TOPdesk.

Maar onze band is meer dan een partnership. Onze Shared Servicedesk maakt exclusief gebruik van TOPdesk voor de registratie van alle meldingen die binnenkomen en om bij te houden hoe de verwerking van meldingen verloopt. In totaal ondersteunen de servicemanagementdiensten van OGD ruim 30.000 gebruikers—TOPdesk helpt OGD hierin het overzicht te behouden. 

Bezoek de partnerpagina van TOPdesk.
Lees meer over OGD en TOPdesk op de OGD-blog.

LIFT Software

LIFTLogo_kleur.pngLIFT is een complete PSA-oplossing (Professional Services Automation) die oorspronkelijk door OGD werd ontwikkeld. Hieronder valt bijvoorbeeld CRM (klantrelatiebeheer), maar denk ook aan uitgebreide hulpmiddelen voor HRM (personeelsbeheer), projectbeheer, urenregistratie en facturering.

Net als TOPdesk is LIFT Software al lange tijd een op zichzelf staand bedrijf, maar de banden met OGD zijn nog altijd nauw. Niet alleen maken we gebruik van LIFT-oplossingen; we denken ook mee over nieuwe functionaliteiten en draaien pilots van nieuwe versies van de software.

Binnen OGD wordt LIFT door veel medewerkers dagelijks gebruikt. Onze accountmanagers hebben met LIFT bijvoorbeeld altijd de meest actuele en relevante informatie over klanten bij de hand. Daarnaast gebruikt onze personeelsafdeling LIFT als centraal informatiepunt over medewerkers.

Bezoek de website van LIFT Software.

 

contact

alle velden zijn verplicht