Gemeente Gouda

“OGD ict-diensten bleek de beste keus vanwege het geboden kennisniveau, prijs-kwaliteitverhouding en flexibiliteit”

Naar aanleiding van de verhuizing van haar stadhuis introduceert Gouda binnen de organisatie Het Nieuwe Werken. Medewerkers hebben geen vaste werkplekken meer. Zij kunnen zich met hun toegangspas bij elke desktop in het gebouw aanmelden en hebben dan toegang tot hun eigen applicaties en gegevens. De gemeente heeft circa 71.000 inwoners en de ict-omgeving bestaat uit 450 werkplekken.

OGD & Gemeente Gouda

logo-gemeente-gouda-128x136

OGD ict-diensten heeft de medewerkers van de gemeente Gouda ict-ondersteuning geboden bij de verhuizing naar het nieuwe stadhuis. Dit ‘Huis van de Stad’ is het nieuwe, klantgerichte knooppunt van gemeentelijke diensten en activiteiten. Met de nieuwbouw verbetert Gouda de dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen doordat nagenoeg alle diensten nu op één locatie zitten. Het is dé plek waar burgers en de gemeente Gouda samenwerken en elkaar ontmoeten.

Om de verhuizing soepel te laten verlopen, schakelt Gouda OGD ict-diensten in voor het leveren van een team van specialisten. Dit team vormt tijdens de verhuizing het aanspreekpunt voor medewerkers met vragen op ict-gebied. Op elke verdieping van het Huis van de Stad zijn dagelijks twee OGD’ers beschikbaar voor allerlei vragen. Zij lossen problemen zelf op of schakelen zo nodig collega’s in.

2014-Werkplekprojecten---CtA-knop-blog

Servicedesk en beheer

OGD heeft de Gemeente Gouda in de afgelopen tien jaar ondersteund met de bezetting van de servicedesk. OGD zorgde voor het inwerken, coördineren en aansturen van de medewerkers van de eerste lijn. De eerste lijn is verantwoordelijk voor het aannemen, in TOPdesk registeren en oplossen van inkomende incidenten.

De verhuizing en de overstap op Het Nieuwe Werken zorgen voor ingrijpende veranderingen binnen de gemeente. Wij zochten daarom een partij die ons in deze periode kan ontzorgen door medewerkers te helpen als ze vragen hebben over de nieuwe werkwijze. Tijdens de voorbereiding bleek OGD ict-diensten hiervoor de beste keus vanwege het geboden kennisniveau, prijs-kwaliteitverhouding en flexibiliteit. — Dhr. Walter Huith, Directeur Dienstverlening.