Het concept heeft zich voor mij bewezen. Het feit dat je de standaard Office-applicaties en eigen applicaties in één werkomgeving aan je mensen kunt aanbieden, inclusief een werkende helpdesk: daarin heeft OGD wat mij betreft bevestigd de juiste partij te zijn.”

Lisman Forklifts

Lisman Forklifts handelt wereldwijd in aankoop, verkoop en verhuur van gebruikte machines voor intern transport. Het Nederlandse familiebedrijf uit IJsselstein heeft een historie van meer dan 50 jaar.

Waarom op zoek naar nieuwe oplossing?

Lisman wilde het beheer over zijn ict-omgeving uitbesteden. Doelen hierbij waren het verbeteren van de toegang tot data en applicaties en het verhogen van de informatiebeveiliging. Toen Bob Backers, directeur financiën en bedrijfsvoering bij Lisman, besloot om het on-premises ERP-systeem van Lisman te vervangen voor een toekomstbestendige SaaS-oplossing, was de keuze voor een volledige public cloudwerkplek snel gemaakt.

De adoptie onder de mensen was goed. In de praktijk hebben we geen uur gemist in het verkopen van heftrucks.”

Wat is de oplossing?

Sinds december 2017 is Lisman over op 1ict: de veilige, flexibele cloudwerkplek van OGD. Deze draait op basis van Microsoft Azure en Office 365. Met 1ict draagt OGD zorg voor de inrichting en het beheer van de ict-omgeving van Lisman. Het bedrijf hoeft zich nu niet meer bezig te houden met zaken als hardware, licenties en software-updates. Daarnaast levert OGD bij 1ict ook gebruikersondersteuning. Lisman beschikt over de Shared Servicedesk van OGD, waar medewerkers terecht kunnen met al hun verzoeken en storingen. Eerder verzorgde Lisman deze support zelf.

Tevreden?

Al met al wel! Men is enthousiast over de mogelijkheden van 1ict en iedereen kan er prima mee uit de voeten. De mogelijkheid om altijd, overal en vanaf elke device te kunnen (samen)werken is voor bepaalde medewerkers erg handig. Als manager bedrijfsvoering neemt 1ict Backers daarnaast veel werk uit handen. Hij hoeft zich minder bezig te houden met operationeel ict-beheer, waardoor zijn focus nu meer op tactisch en strategisch vlak ligt. Bovendien geeft 1ict hem grip op de kosten: hij kan realtime onbeperkt op- en afschalen in gebruik, per gebruiker en per applicatie. Dit wil niet zeggen dat alles elke dag 100 procent goed gaat. “Maar ik kan dan altijd weer de juiste mensen bereiken om daarmee aan de slag te gaan”, vertelt Backers.

“Nu hebben we een platform dat eindeloos uitbreidbaar is. We hebben in ons proces echt hele grote stappen gezet. 1ict is daarin een belangrijke enabler.”