De samenwerking verliep goed. OGD dacht mee en vertaalde onze wensen en eisen naar mooie rapportages in Power BI.

Lisman Forklifts

Lisman Forklifts handelt wereldwijd in aankoop, verkoop en verhuur van gebruikte machines voor intern transport. Het Nederlandse familiebedrijf uit IJsselstein heeft een historie van meer dan 50 jaar.

Waarom op zoek naar een nieuwe oplossing?

De organisatie zocht een standaardoplossing voor het maken van rapportages, om het huidige rapportagesysteem te moderniseren en te verfijnen. Voorheen maakte Lisman rapportages op basis van zelfgebouwde applicaties. Het bedrijf verzorgde zelf het onderhoud van deze software. Van dat onderhoud wilde Lisman graag af. Daarom zocht het bedrijf een partij die samen met Lisman een nieuw rapportagesysteem kon bouwen, beheren en onderhouden.

We hebben met Power BI een goede keuze gemaakt. De rapportages zijn kwalitatief alleen maar beter geworden.”

Wat is de oplossing?

Lisman heeft samen met OGD gekozen voor Power BI als nieuw platform voor analyses en rapportages. Dit was een logische keuze omdat het bedrijf op hetzelfde moment overschakelde op 1ict, de cloudwerkplek van OGD. 1ict draait onder andere op Office 365, waarvan Power BI standaard deel uitmaakt.

OGD heeft het rapportagesysteem in continu overleg met Lisman vormgegeven. De Agile-werkwijze resulteerde in een persoonlijke en compleet op maat gemaakte aanpak. Hierdoor sluit het rapportagesysteem precies aan bij de specifieke behoeften van het bedrijf.

Tevreden?

Ja, Lisman is tevreden. De rapportages zijn met Power BI betrouwbaarder dan ooit en bovendien sneller beschikbaar. De datasets worden doeltreffend en overzichtelijk gepresenteerd in de applicatie. Ook andere bedrijfstakken, zoals de financiële administratie, profiteren hiervan: ook daar beschikt men nu sneller over betrouwbare data.

Het feit dat OGD het applicatiebeheer uitvoert vindt Bob Backers, directeur financiën en bedrijfsvoering bij Lisman, een grote verbetering. In plaats van dat de kennis bij één intern persoon zit, zijn er bij OGD veel medewerkers met kennis van zaken. OGD verzekert hierin continue bereikbaarheid: wanneer medewerkers een vraag of probleem hebben krijgen zij nu direct iemand aan de telefoon.

Het is een platform waarin we ons nog veel verder kunnen ontwikkelen. Doordat je de mogelijkheden van het systeem ziet krijg je nieuwe ideeën.