Oosterlicht College

“In OGD vond ik een flexibele partner met innovatief karakter die meedenkt en ervaring heeft in het onderwijs.”

Het Oosterlicht college is een brede Christelijke Scholengemeenschap voor Gymnasium, Atheneum, HAVO en VMBO. De school wil leerlingen op een afwisselende en actieve manier met de lesstof kennis laten maken. Afgelopen jaren heeft de school hard gewerkt aan nieuwe ict-ontwikkelingen. Recentelijk is het Oosterlicht College een samenwerkingsverband aangegaan met Christelijke scholen in de regio Utrecht. De scholen delen verschillende ondersteunende diensten, waaronder ook ict-diensten.

OGD en het Oosterlicht College

oosterlicht college

Oosterlicht College en OGD

Het Oosterlicht College werd tijdens het project door OGD ondersteund met advies en het schaalbaar opzetten van een ICT Service Centre voor het samenwerkingsverband.

      “Ik werk al 8 jaar samen met OGD en ben ze als partner gaan zien. Partners denken mee, houden je op de hoogte en geven je ongevraagd advies. Ik zocht een partij die praktisch vanuit de klant meedacht, en ervaring heeft met onderwijsomgevingen. Een flexibele partner met een innovatief karakter. — Peter Schep, Staflid ICT van het Oosterlicht College, Procesmanager Willebrord Stichting

De SPOT-methodiek als basis voor het ICT Service Centre

De ideeën van het Oosterlicht College werden op basis van de SPOT-methodiek uitgetekend. SPOT staat voor Service, Process, Organization en Tooling. De methode besteedt aandacht aan alle aspecten van servicemanagement. Deze methode combineert de op ITIL gebaseerde best practices van OGD met praktijkervaring op het gebied van servicemanagement.

Resultaat

Op dit moment hebben het Oosterlicht en het Amadeus een TOPdesk-installatie gerealiseerd die uit te bouwen is, naarmate de hoeveelheid eindgebruikers toeneemt.

Toegevoegde waarde OGD

Met de flexibiliteit van de SPOT-aanpak heeft OGD het Oosterlicht College een vliegende start gegeven. Dankzij de SPOT-transitie kon er snel gestart worden en direct toegevoegde waarde worden geleverd. In drie weken hebben we gezamenlijk een organisatie en TOPdesk-installatie voor twee scholen neergezet.

      “De hands-on-houding, de samenwerking met TOPdesk en de manier van werken maakte de keuze om met OGD samen te werken simpel. Vooral het team van OGD TOPdesk-experts snapt hoe je als servicedesk wil werken, en welke keuzes je moet maken. Geen lange presentaties, maar praktisch aan de slag met de inrichting.

Daarnaast neemt OGD praktijkkennis vanuit haar eigen organisatie mee en is bereid dit te delen en hier partners van te laten profiteren. Samen slimmer passen ze daadwerkelijk toe.”