Giarte ITX Monitor 2022: fanscore van OGD stijgt naar 77%

13 september, 2022 – Uit het jaarlijkse Giarte-onderzoek IT Xprience Monitor blijkt dat klanten dik tevreden zijn met OGD. In het vandaag verschenen onderzoek scoort OGD bovengemiddeld op Werkplekbeheer en Werkplekondersteuning. Ook is de fanscore van OGD gestegen ten opzichte van 2021. 77% van de respondenten is fan van OGD en zou OGD absoluut aanbevelen. En OGD ontvangt dit jaar een extra hoge score voor Business Relevantie (78 van de 100 punten). Het is de tiende keer dat het bedrijf meedoet aan het onderzoek. Dit jaar hebben dertig klanten deelgenomen en hun mening gegeven over OGD en haar dienstverlening.
Uitmuntende scores voor Werkplekbeheer en Werkplekondersteuning
In deze jaarlijkse Monitor evalueert onderzoeksbureau Giarte de dienstverlening van ict-bedrijven aan outsourcingsklanten. De ondervraagde organisaties besteden onder andere diensten uit op het gebied van Managed Services: Technisch Applicatiebeheer, Werkplekbeheer, Werkplekondersteuning, Managed Infrastructure, System Integration en Security Management. De tevredenheid over de dienstverlening van OGD ligt voor alle domeinen gemiddeld op een 7,9.
OGD blinkt uit in Werkplekbeheer (8,1) en Werkplekondersteuning (8,7). Dit is een uitstekende prestatie. Voor Werkplekondersteuning scoort OGD ook nog eens 7% hoger dan in 2021. OGD heeft haar dienstenaanbod het laatste jaar flink ontwikkeld. Iets wat z’n vruchten afwerpt en terug is te zien in de waardering van klanten. Daarom scoort OGD ook bovengemiddeld (78 punten) voor Business Relevantie: de kwaliteit van de diensten van OGD sluit aan bij de strategische doelstellingen van de klant.
Sterkere binding met klanten: OGD scoort 79 punten voor klantgerichtheid
Ook op het gebied van klantgerichtheid valt OGD op: het bedrijf scoort hiervoor 79 punten op een schaal van 100. De scores voor Transparantie (83 punten) en Aanpassingsvermogen (83 punten) laten zien dat OGD haar kernwaarden ‘oprecht ’en ‘flexibel’ in de praktijk brengt.
OGD vindt het belangrijk dat de cultuur van haar klanten past bij de OGD-cultuur. Dat is terug te zien in de bovengemiddelde scores van 'operationele en culturele fit'. Verder laten de fanscore (77%) en het percentage Superfans (40%) zien dat OGD investeert in klanttevredenheid. Dit toont ook de Customer Delight score, die bestaat uit drie indicatoren: Vertrouwen, Verwachtingen en Aanbeveling. Klanten geven OGD 77 punten van de 100.
Bovengemiddeld competent en klantgericht
Roel Nikkessen, algemeen directeur van OGD, is dik tevreden met de uitslagen: “We zijn trots op de grote waardering die klanten over ons uitspreken. Met name de scores voor onze werkplekdienstverlening en -support voelen goed, dat zijn tenslotte onze focusgebieden. Daarnaast vallen vooral de bovengemiddelde scores voor de klantgerichtheid op. Met onze inventieve en oprechte cultuur blijven we een goede match voor organisaties. Tegelijkertijd is Nikkessen kritisch: “Op sommige punten scoren we net wat lager dan vorig jaar. We gaan er alles aan doen om dit te verbeteren.”
Over Giarte
De IT Xperience Monitor (ITX) is de jaarlijkse meting van klanttevredenheid over de dienstverlening van toonaangevende en snel opkomende ict-bedrijven in de Nederlandse markt. ITX is de bron voor reflectie en vooruitkijken en levert praktische inzichten en inspiratie voor continue verbetering van de klantbeleving. Ieder jaar presenteert Giarte, in de vorm van het ITX Monitor-rapport, de belangrijkste onderzoeksresultaten, met daarnaast een keur aan artikelen, analyses en cases. Alle artikelen en onderzoeksinformatie is ook te vinden op itx.giarte.com.
