Giarte benchmark 2020

Giarte IT Benchmark 2020: top 3 Fan Score voor OGD

Nieuws

Vandaag heeft Giarte de resultaten van de IT Experience Benchmark (voorheen Outsourcing Perfomance) 2020 bekend gemaakt. Van de respondenten in het onderzoek geeft 79% aan fan te zijn van OGD en 34% is volgens Giarte zelfs superfan, met deze scores staat OGD in de top 3 van grote Nederlandse serviceproviders. In dit jaarlijkse benchmarkonderzoek evalueert het onderzoeksbureau de dienstverlening van ict-bedrijven in Nederland. OGD doet voor de achtste keer mee aan het onderzoek en dit jaar zijn 29 klanten gevraagd naar hun mening over OGD en haar dienstverlening.

Bovengemiddelde scores voor alle diensten

De ondervraagde organisaties besteden diensten uit op het gebied van Application Management, Infrastructure Management, End User Management en Security Management. De tevredenheid over de dienstverlening van OGD ligt voor alle domeinen gemiddeld op een 7,7. De betrouwbaarheid van OGD wordt hierbij hoog gewaardeerd door haar klanten. In elk domein scoort OGD boven het gemiddelde in de peergroep van grote Nederlandse ict-bedrijven.Giarte Website header

Fan Score van OGD springt eruit

Naast tevredenheidsscores op het gebied van dienstverlening brengt het onderzoek ook indicatoren in kaart over competenties en klantgerichtheid die leiden tot een overall ‘Fan Score’. Met name op dit punt komt OGD goed uit de verf met een derde plaats in de gehele benchmark. In het afgelopen jaar is het aantal fans van OGD met 10% gestegen waarmee nu 79% van de ondervraagden aangeeft OGD aan te bevelen aan anderen. 34% van de ondervraagden komt zelfs uit de bus als superfan, zij zouden OGD ‘absoluut’ aanbevelen aan anderen.

De Fan Score wordt gedreven door goede scores op de gebieden ‘Willingness’, ‘Fit’ en ‘Costs’. Respondenten waarderen de bereidheid van OGD om tot de beste oplossing te komen, voelen een cultuurmatch met OGD en hebben het idee dat ze toegevoegde waarde krijgen voor hun investering.

Klanten optimaal ondersteunen

Roel Nikkessen, CEO van OGD, is enthousiast over de uitslagen. “We hebben prachtige scores behaald en zijn trots op de samenwerkingen met onze klanten. Als mensgerichte organisatie met een onderscheidende cultuur zijn we er trots op dat we op waardevolle aspecten als ‘Fan Score’ en ‘Cultural Fit’ goed scoren. De perceptie van onze betrouwbaarheid en bereidheid zijn hoger dan gemiddeld en laten zien dat we goed in staat zijn om onze klanten te helpen om hun doelen te bereiken. Hij blijft wel kritisch naar de prestaties van zijn organisatie kijken: “Op sommige punten scoren we net iets lager dan vorig jaar. Dat onderstreept nog eens het belang dat we goed in de gaten houden of onze prestaties overeenkomen met wat onze klanten nu echt willen. We zetten ons altijd in om net dat stapje extra te zetten, en daar gaan we ook dit jaar weer helemaal voor!”