thumbnail (5)

BKR sluit overeenkomst met OGD voor cloudbeheer

Persbericht

1 juli, 2021 - Stichting BKR is een overeenkomst aangegaan met OGD ict-diensten voor het beheer van hun cloudomgeving. Het komende halfjaar beheert OGD de cloudomgeving van BKR met hun Managed Azure-dienstverlening. BKR heeft de mogelijkheid de overeenkomst vervolgens nog meerdere keren te verlengen.

thumbnail (5)-1 Vlnr: Guy Counet (Lead consultant cloudtransformatie OGD), Bart Hagen (directeur Levering OGD), Henk Bothof (CIO en bestuurder BKR), Han Gaaikema (programma manager Cloudtransformatie BKR), Ron van Vendelo (coördinator Systeembeheer BKR), Roy van Spaandonck (Sales manager OGD)

Het financieel welzijn van Nederland bevorderen

BKR heeft als missie om het financieel welzijn van Nederland te bevorderen. Om invulling te geven aan deze missie biedt BKR verschillende diensten aan. Eén hiervan is het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI). Met het CKI ondersteunt BKR kredietaanbieders in Nederland bij het verantwoord verstrekken van krediet. BKR wil de ontwikkeling van haar diensten op een betrouwbare manier sneller vormgeven. Het Centraal Krediet Informatiesysteem is daarom in een volledig nieuwe architectuur herbouwd voor de migratie naar de publieke cloud en 19 juni succesvol live gegaan als CKI3. OGD heeft BKR ondersteund bij het ontwerpen en bouwen van de onderliggende Microsoft Azure infrastructuur.

BKR en OGD hebben hun partnerschap uitgebreid met de Managed Azure-dienstverlening van OGD. Deze dienst helpt BKR ook om in de beginperiode de veiligheid, beschikbaarheid en continuïteit te garanderen van het cloudplatform waarop het zojuist gelanceerde nieuwe CKI3 wordt gehost. OGD helpt BKR daarbij door haar afdeling Systeembeheer de ruimte te geven om opleidingen te volgen en zich volledig op te leiden in de nieuwe cloudomgeving, terwijl de dienstverlening aan deelnemers, klanten en consumenten geborgd blijft.

Partnerschap BKR en OGD

Henk Bothof, CIO en bestuurder van BKR over het partnerschap met OGD: “OGD heeft ons uitstekend geholpen om gezamenlijk met ons de cloud-infrastructuur onder ons nieuwe systeem in te richten. OGD neemt nu ook een resultaatverantwoordelijkheid voor de borging van de beschikbaarheid van de cloudomgeving, waar wij zelf de verantwoordelijkheid houden voor de integrale keten. Zo houden we het overzicht en ontstaat er ook eindelijk ruimte voor onze eigen systeembeheerders om zich het volledig managen van de cloud eigen te maken. Het is per slot van rekening een geheel andere wijze van beheer. OGD helpt ons bij die transformatie.”

Knipsel-3

Vlnr: Henk Bothof (CIO en bestuurder BKR) en Bart Hagen (directeur Levering OGD)

Bart Hagen, directeur Levering van OGD over de toekomst van de samenwerking met BKR: “We zijn trots dat BKR ons het beheer van de cloudomgeving van haar belangrijkste applicatie toevertrouwt. Het partnerschap gaat echt over co-creatie. We begeleiden de medewerkers van BKR, zodat ze in de toekomst zelf de verantwoordelijkheid kunnen nemen over het cloudplatform. Daarnaast ondersteunen we BKR de komende jaren bij de verdere transformatie naar Azure.”

Naast het beheer van deze diensten in de cloud levert OGD ook technisch applicatiebeheer en advies om de verdere cloudtransformatie van BKR te realiseren.