Giarte 2021

> Giarte IT Xperience Monitor 2021: een 8,1 voor klantgerichte dienstverlening

Persbericht

1 juli, 2021 - Vandaag heeft Giarte de resultaten van de IT Xperience Monitor 2021 (voorheen Outsourcing Performance) bekendgemaakt. De respondenten geven OGD over de hele linie bovengemiddelde cijfers: 81 punten (van de 100) voor Klantgerichtheid en een gemiddelde van 8,1 voor de tevredenheid met de dienstverlening. In dit jaarlijkse onderzoek evalueert het onderzoeksbureau de dienstverlening van ict-bedrijven in Nederland. OGD doet voor de negende keer mee aan het onderzoek en dit jaar zijn 34 klanten gevraagd naar hun mening over OGD en haar dienstverlening.

Bovengemiddelde scores voor alle diensten

De ondervraagde organisaties besteden diensten uit op het gebied van Technisch Applicatiebeheer, Werpleksupport, Werkplekmanagement, Managed Infrastructure, System Integration en Security Management. De tevredenheid over de dienstverlening van OGD ligt voor alle domeinen gemiddeld op een 8,1. Ook in elk domein afzonderlijk komt OGD uit op een bovengemiddelde score. De hoge waardering van haar klanten plaatst OGD voor de diensten Werkpleksupport, Werkplekmanagement en Security Management in de top vijf van de Nederlandse ict-bedrijven die meedoen aan het onderzoek.

Met een 8,3 voor Werkplekmanagement springt OGD eruit als ict-partner voor de werkplek: “OGD is goed in werkplekondersteuning en servicedesk”, vertelt een klant in het onderzoek. Met dit cijfer voor Werkplekmanagement behaalt OGD de nummer twee positie in het onderzoek.

Klanten noemen OGD een ‘superclub’

Uit het onderzoek blijkt dat OGD geen moeite heeft om vanuit de klant te denken. De ict-dienstverlener krijgt 81 punten voor Klantgerichtheid, een score ruim boven het marktgemiddelde. Daarnaast scoort OGD in de nieuwe categorie Customer Delight 79 punten, een duidelijk signaal van haar klanten dat het prettig samenwerken is met OGD. Ook de Fanscore (76%) en het percentage Superfans (44%) laten zien dat OGD investeert in klanttevredenheid. Een klant laat weten: “wat een superclub! Dit soort partijen kom je nog maar zeer weinig tegen in de IT.”

Kwaliteit en klanttevredenheid

De focus van OGD ligt duidelijk op kwaliteit en klanttevredenheid. Daarbij streeft de ict-dienstverlener naar continue verbetering: het motto van OGD is niet voor niets ‘samen slimmer’. Dat is terug te zien in de Giarte-scores van 2021, die voor alle Competenties hoger zijn dan vorig jaar. Voor de competentie Zero Repeat, het niet herhalen van fouten, kreeg OGD met een 74 zes punten meer dan vorig jaar. Kijkend naar klantgerichtheid, valt Transparantie op: binnen die categorie haalde OGD een 85, zes punten meer dan vorig jaar. Volgens Roel Nikkessen, Algemeen Directeur bij OGD, passen deze verbeteringen bij de cultuur van het bedrijf: “Bij OGD zijn we altijd op zoek naar wat we kunnen verbeteren en hoe het wél kan. Één van onze kernwaarden is ‘oprecht’ en daar past groei op het gebied van transparantie natuurlijk heel goed bij.”

Giarte 2021 overzicht