Rijkswaterstaat kiest OGD als TOPdesk

Rijkswaterstaat kiest OGD als beheerpartner TOPdesk

Nieuws

OGD ict-diensten heeft de TOPdesk-aanbesteding van Rijkswaterstaat gewonnen. Na een uitgebreide consultatie- en selectieprocedure koos Rijkswaterstaat voor OGD als nieuwe ict-partner voor het servicemanagementsysteem. Het gaat om een contract van 4 jaar met mogelijkheden tot verlenging.

Kansen

Rijkswaterstaat zocht een partij met voldoende expertise om het technisch beheer en de ontwikkeling van TOPdesk op zich te nemen. OGD heeft niet alleen de gevraagde technische kennis en kunde, maar blinkt ook uit in eindgebruikersondersteuning. Daarnaast zijn haar inventieve medewerkers constant bezig met het doorvoeren van verbeteringen. Zo ziet OGD kansen voor het inzetten van AI in de TOPdesk-omgeving van Rijkswaterstaat.

Deskundige partner

OGD wist Rijkswaterstaat onder meer te overtuigen van haar expertise door een casus op te lossen. Daarnaast heeft Rijkswaterstaat voor OGD gekozen vanwege haar automatiseringstools: hiermee minimaliseert OGD het menselijk handelen in het beheer van TOPdesk. Rijkswaterstaat denkt met OGD een deskundige partner te hebben gevonden en ook OGD kijkt uit naar een succesvol partnerschap.

Scope dienstverlening

OGD gaat zich de komende vier jaar bezighouden met:

  • technisch applicatiebeheer van TOPdesk;
  • procesinrichting volgens ITILv3;
  • uitvoeren proof of concepts;
  • platformontwikkeling;
  • advies;
  • beheertransitie.