.Festo

Klantverhaal
Video

Hoe Festo met één applicatie blije bezoekers en medewerkers kreeg

Festo is marktleider in pneumatische en elektrische automatisering en performance leider in industriële trainingen en onderwijsprogramma’s. Het doel van Festo is om maximale productiviteit en concurrentievermogen voor zijn klanten te genereren. Festo en OGD vonden elkaar in twee concrete projecten, waarbij de organisaties een connectivity-tool en een hospitality-tool bouwden.

Festo zocht een manier om zijn hospitalityprocessen te automatiseren.  Samen met OGD bouwde het bedrijf de applicatie ´hospitality tool´. Met deze tool stroomlijnt Festo processen als het aanmelden van bezoekers, het klaarzetten van de juiste catering en ontmoetingen tussen bezoekers en medewerkers. Dit leverde Festo tevreden medewerkers, tijdsbesparing en tevreden bezoekers op.

Eerder ontwikkelde OGD ook al een connectiviteits-tool voor Festo: een applicatie die producten van Festo koppelt aan andere leveranciers. Zo krijgen klanten de beste totaaloplossing te zien.

uit1

 

.Uitdaging

Het doel: het bieden van de beste Festo-experience aan klanten

Festo was op zoek naar een manier waarop het bedrijf zijn hospitalityprocessen konden automatiseren. Festo heeft een experience centre waar klanten en partners de echte Festo-ervaring meekrijgen. In dit experience centre kunnen bezoekers ideeën voor machinetoepassingen met Festo-engineers bespreken en testen. Met deze ervaring weet Festo zijn klanten en partners te inspireren en te zorgen dat ze innovatie écht kunnen ervaren.

Een totale ervaring – van lunch tot inschrijving en van taxi tot demo – zorgt ervoor dat Festo zijn klanten en partners kan inspireren. Toch vond Festo dat het hospitalityproces nog beter kon. Het hospitalityproces bracht de volgende uitdagingen mee voor medewerkers die data moesten invoeren:

  • het kostte veel tijd voor medewerkers om gegevens in te voeren;
  • het was foutgevoelig, waardoor medewerkers vaak correcties door moesten voeren;
  • het proces was lastig vervangbaar, bijvoorbeeld bij ziekte van medewerkers.

Op deze punten wilde Festo het hospitalityproces verbeteren. Bovendien wilde Festo in de toekomst meer mensen uitnodigen. Het was dan ook noodzakelijk dat:

  • Festo een tool vond die het hospitalityproces automatiseert;
  • Festo met de tool de ultieme Festo-experience biedt aan klanten en bezoekers.

opl1

 

.Oplossing

De oplossing: een geautomatiseerd proces

Festo vond in OGD de partner om een hospitality-tool te bouwen. Een maatwerkoplossing die ook aan de dataprivacy en datasecurityvoorwaarden voldoet. “We hebben een prettige, laagdrempelige samenwerking met OGD”, vertelt Jeffrey Boers, coördinator customer experience bij Festo.

De hospitality-tool van OGD leverde Festo het volgende op:

  • het stroomlijnen van de klantervaring wanneer bezoekers Festo bezoeken;

  • verregaande automatisering;

  • een dataveilige en privacy-veilige applicatie.

Group 844

 

Ons doel is om iedere klant een unieke beleving te geven en maatwerk te bieden. Dit willen we stroomlijnen in onze organisatie. Alle afdelingen moeten weten wat er van hen verwacht wordt.

– Jeffrey Boers | coördinator customer experience bij Festo

res1

 

.Resultaat

De resultaten: tijdsbesparing en blije partners en klanten

Zowel klanten, partners en medewerkers van Festo zijn blij met de hospitality-tool. De tool leverde Festo de volgende resultaten op:

  • Tijdsbesparing voor medewerkers: het hospitality-team van Festo is minder tijd kwijt aan het invoeren van de gegevens. Jeffrey Boers: “Voorheen kostte het een halfuur om alles in het systeem te zetten. Nu kost dat nog maar vijf minuten.”

  • Tevreden bezoekers: “Onze bezoekers krijgen de echte Festo-experience mee”, vertelt Jeffrey Boers.

  • Eindgebruikerstevredenheid: Medewerkers en bezoekers vinden de tool fijn werken: “Het werkt enorm gebruiksvriendelijk en intuïtief. En mensen geven aan alles snel te vinden in de tool.”

De toekomst van de hospitality-tool ziet er veelbelovend uit. Festo is nu bezig om het hospitality-traject internationaal uit te rollen. Daarnaast versterken OGD en Festo hun samenwerking voor de toekomst. Ze hopen meerdere applicaties als de hospitality-tool te realiseren en te leren van elkaars expertise.

c02a411d-9bf2-4312-bf1a-5ab248ffa50c

.Andere verhalen