Festo is marktleider in pneumatische en elektrische automatisering en performance leider in industriële trainingen en onderwijsprogramma’s. Het doel van Festo is om maximale productiviteit en concurrentievermogen voor zijn klanten te genereren. Festo en OGD vonden elkaar in twee concrete projecten, waarbij de organisaties een connectivity-tool en een hospitality-tool bouwden.
Festo zocht een manier om zijn hospitalityprocessen te automatiseren. Samen met OGD bouwde het bedrijf de applicatie ´hospitality tool´. Met deze tool stroomlijnt Festo processen als het aanmelden van bezoekers, het klaarzetten van de juiste catering en ontmoetingen tussen bezoekers en medewerkers. Dit leverde Festo tevreden medewerkers, tijdsbesparing en tevreden bezoekers op.
Eerder ontwikkelde OGD ook al een connectiviteits-tool voor Festo: een applicatie die producten van Festo koppelt aan andere leveranciers. Zo krijgen klanten de beste totaaloplossing te zien.
Festo was op zoek naar een manier waarop het bedrijf zijn hospitalityprocessen konden automatiseren. Festo heeft een experience centre waar klanten en partners de echte Festo-ervaring meekrijgen. In dit experience centre kunnen bezoekers ideeën voor machinetoepassingen met Festo-engineers bespreken en testen. Met deze ervaring weet Festo zijn klanten en partners te inspireren en te zorgen dat ze innovatie écht kunnen ervaren.
Impressie van het Festo experience centre
Een totale ervaring – van lunch tot inschrijving en van taxi tot demo – zorgt ervoor dat Festo zijn klanten en partners kan inspireren. Toch vond Festo dat het hospitalityproces nog beter kon. Het hospitalityproces bracht de volgende uitdagingen mee voor medewerkers die data moesten invoeren:
“Ons doel is om iedere klant een unieke beleving te geven en maatwerk te bieden. Dit willen we stroomlijnen in onze organisatie. Alle afdelingen moeten weten wat er van hen verwacht wordt." – Jeffrey Boers | coördinator customer experience bij Festo
Festo vond in OGD de partner om een hospitality-tool te bouwen. Een maatwerkoplossing die ook aan de dataprivacy en datasecurityvoorwaarden voldoet. “We hebben een prettige, laagdrempelige samenwerking met OGD”, vertelt Jeffrey Boers, coördinator customer experience bij Festo.
De hospitality-tool van OGD leverde Festo het volgende op:
Zowel klanten, partners en medewerkers van Festo zijn blij met de hospitality-tool. De tool leverde Festo de volgende resultaten op:
“We zien dat de bezoeken soepel verlopen. Er is maar weinig interne communicatie voor nodig en het is voor iedereen duidelijk wat er gebeurt. De tool maakt de processen heel transparant voor mij en mijn collega's."– Jeffrey Boers | coördinator customer experience bij Festo
Wij gaan graag met je in gesprek!
ContactOGD levert ict-diensten op het gebied van infrastructuur, end-user management en software-ontwikkeling. Dat doen we in de vorm van outsourcing, projecten, advies en ict-professionals.
Bij OGD zijn we eerlijk en willen we altijd blijven leren. We zijn inventief en maken samen lol. Al 30 jaar lang.
© 2023 OGD ict-diensten.
Algemene voorwaarden | Algemene inkoopvoorwaarden | Privacyverklaring