Al meer dan honderd jaar brengt bloemenveiling Royal FloraHolland kwekers en kopers bij elkaar. Met bijna 100.000 transacties per dag en meer dan 20.000 verschillende soorten bloemen en planten is het de grootste bloemenveiling ter wereld. Er werken bijna 3.000 medewerkers in 44 verschillende landen.
Royal FloraHolland was op zoek naar een volledig ingerichte cloudwerkplek die aansloot bij hun ict-doelstellingen. De werkplek van OGD leverde hen een productiviteitsstijging van 12% op en een 7,6 voor medewerkerstevredenheid.
Royal FloraHolland ontwikkelt haar marktplaats tot hét B2B-platform van de sierteeltsector met het breedste, diepste en het duurzaamste aanbod van bloemen en planten wereldwijd. Het was dan ook noodzakelijk om een digitale transformatie te ondergaan. Aanleidingen hiervoor waren onder andere:
Om relevant te blijven voor haar leden en klanten moest Royal FloraHolland in snel tempo haar traditionele businessmodel transformeren naar een digitaal model. Een essentieel onderdeel hiervan was de transformatie naar een moderne cloudwerkplek. Deze cloudwerkplek moest ervoor zorgen dat ruim 1.700 kantoormedewerkers altijd en overal vandaan konden werken.
“Het hebben van een digitale werkplek is essentieel voor ons en cruciaal voor het slagen van onze digitaliseringsambitie.” – André van der Linden | CIO bij Royal FloraHolland
OGD levert een volledig ingerichte cloudwerkplek die aansluit bij de langetermijn-ict-doelstellingen van Royal FloraHolland. Verder verzorgt OGD ondersteunende diensten voor de nieuwe manier van werken, zoals eindgebruikersondersteuning, systeembeheer en -integratie, adoptie en hardware-ondersteuning. Dit levert Royal FloraHolland de volgende voordelen op:
“OGD voldeed als ict-partner aan meerdere criteria, zowel in prijs als in kwaliteit. Maar we waren ook zeker een match qua cultuur. We praten dezelfde taal.”- Hans Looyestein | Business services manager bij Royal FloraHolland
“We hebben de medewerkerstevredenheid zien stijgen de afgelopen jaren, zelfs in coronatijd. We zijn dat jaar gestegen van een 7,4 naar een 7,6. Dat komt grotendeels door de cloudwerkplek, en daarnaast heeft de servicedesk van OGD goed werk verricht.” – Hans Looyestein | Business services manager bij Royal FloraHolland
“We zijn enorm blij dat we ons geen moment druk hoefden te maken over het thuiswerken van ons kantoorpersoneel in coronatijd. De digitale werkplek doet het perfect! Wij konden ons daardoor focussen op onze primaire businessprocessen.” – André van der Linden | CIO bij Royal FloraHolland
Op basis van de duurzame samenwerking met OGD heeft Royal FloraHolland het contract in 2020 verlengd voor tenminste drie jaar. CIO André van der Linden: “OGD en Royal Floraholland hebben bewezen daadwerkelijk ‘partners’ te zijn. Dit is vooral duidelijk geworden in de manier waarop we gezamenlijk omgingen met de wensen van de organisatie tijdens covid-19. OGD heeft flexibel meebewogen met de wensen van Royal FloraHolland.”
De partijen willen de samenwerking verder versterken door nog meer in te spelen op de trends in de markt, zoals digitalisering en globalisering. De focus ligt bij de verdere ontwikkeling van de werkplek op eindgebruikerstevredenheid, verdere optimalisatie en innovatie.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie?
ContactOGD levert ict-diensten op het gebied van infrastructuur, end-user management en software-ontwikkeling. Dat doen we in de vorm van outsourcing, projecten, advies en ict-professionals.
Bij OGD zijn we eerlijk en willen we altijd blijven leren. We zijn inventief en maken samen lol. Al 30 jaar lang.
© 2023 OGD ict-diensten.
Algemene voorwaarden | Algemene inkoopvoorwaarden | Privacyverklaring Algemene verkoopvoorwaarden |