ogd.
ervaring

Header erv mobile-1

ogd.
ervaring

Technologie wordt steeds slimmer, maar één ding blijft hetzelfde: je medewerkers willen gewoon prettig werken. Digitaal willen zij alles gemakkelijk en efficiënt kunnen doen. Zonder gedoe, zonder wachttijden en zonder frustratie.

Met ogd.ervaring maak je dit waar. We zetten de complete digitale ervaring (DEX) van je medewerkers centraal: van onboarding tot offboarding, en van servicedesk tot adoptie. Zo hebben je teams elke dag de beste digitale werkdag. En groeit hun productiviteit en tevredenheid, terwijl je de organisatiedoelen effectief bereikt.

.Uniek aan onze aanpak.

Jouw medewerkers zijn het vertrekpunt van onze aanpak: wat past bij hen en wat hebben zij nodig om fijn en effectief te werken? Daar bouwen we alles omheen. Zodat zij goed uit de voeten kunnen met hun digitale tools en er echt prettig mee werken. Of het nu gaat om dagelijkse ict-vragen, soepel draaiende applicaties of het aansluiten van een nieuw device. Wij zorgen elke dag voor de optimale digitale werkdag, die écht bij je medewerkers past.

Sturen op beleving en niet alleen op prestaties

SLA’s vertellen over snelheid en kwaliteit. Maar uiteindelijk draait het om hoe de werkdag voor je medewerkers vóelt. Voelen ze zich gefrustreerd of juist energiek? Ict heeft daar veel invloed op. Daarom meten en verbeteren niet alleen op SLA’s, maar ook op de ervaring van je mensen. Zo weten we zeker dat jouw mensen écht fijn werken.

Slimme tooling met menselijke support

Hebben medewerkers ict-ondersteuning nodig? Met ogd.ervaring staan Copilot, een chatbot en selfservice-opties klaar om hen te helpen. Dit vergroot de digitale autonomie van je medewerkers. Daarnaast is empathische, menselijke support altijd binnen één klik beschikbaar. Want soms heb je gewoon snel hulp nodig van iemand die je begrijpt. Onze support-tooling werkt naadloos samen met die van onze servicedesk-medewerkers. Zo krijgen je teams op elk moment precies de hulp die zij nodig hebben.

We ondersteunen de hele digitale levensloop

We helpen je medewerkers aan de beste digitale ervaring, van hun eerste werkdag tot de laatste. Inclusief onboarding, adoptie en de juiste exit journey. Maar ook daar tussenin verzorgen we alles: van ict-support en de juiste updates tot nieuwe tools en leerzame trainingen. Zo blijven je medewerkers met ons groeien, terwijl de digitale ervaring met hen meegroeit.

Advies op maat

Bied je medewerkers de beste technische ondersteuning, zodat zij maximaal vooruit kunnen in hun werk. Of zij nu een technisch probleem hebben of alles uit hun ict-omgeving willen halen: wij helpen hen snel en effectief. Met trainingen en adoptietrajecten ontwikkelen zij zich verder. Onze ondersteuning geeft een bewezen toename in effectiviteit en werkplezier. Zo bereikt jouw organisatie doelen sneller en beter, stijgt de medewerkerstevredenheid en komen je mensen makkelijker tot innovatie.

.Uniek aan onze aanpak.

We zetten jouw medewerkers en hun beleving centraal. In de vorm van ‘experience level agreements' XLA’s maken we samen afspraken over de gewenste beleving van onze dienstverlening. Hoe tevreden zijn jouw medewerkers wanneer zij de ict-oplossingen gebruiken en sluiten deze aan bij hun behoeften? We maken onszelf graag overbodig door je mensen zo blij en zelfredzaam mogelijk te maken. Hebben zij ons toch nodig? Dan staan we altijd voor ze klaar.

Onze empathische servicedesk werkt met jouw mensen snel naar de oplossing toe. We zetten ons in om tickets direct af te handelen, zodat medewerkers gelijk weer door kunnen. En met flexibele werkplekondersteuning helpen we hen face-to-face. We lopen langs op de werkplekken, maken een inloopbalie of bieden een VIP-service voor specifieke medewerkersgroepen.

Adoptietrajecten en trainingen maken we voor je op maat. We stemmen deze af op jouw organisatie en je medewerkers: wat is de context, hoe werken zij graag en wat willen ze leren? We bieden een groot scala aan soft- en hardskill trainingen. In adoptietrajecten besteden we veel aandacht aan de bereidheid van medewerkers om de nieuwe werkwijze op te pakken. Het liefst al bij de start van een project: we maken hen eigenaar van de verandering, beantwoorden vragen en geven hen informatie, training en invloed. Zo ervaren zij meer grip en motivatie om de verandering aan te gaan.

11ff89da-db2c-4b4f-a16b-e5ff51292558

De voordelen van

.ervaring

  • De beleving van jouw medewerkers centraal
  • Empathische ondersteuning
  • Oplossingsgericht
  • Servicedesk, trainingen en adoptie op maat

.Deze klanten gingen je voor

Case Overheid

TOPdesk-beheer voor tijdswinst en grip

OGD heeft het TOPdesk-beheer voor Rijkswaterstaat overgenomen. Dit leidde tot een snellere afhandeling van standaardvragen, meer grip op data, tijdswinst en tevreden medewerkers.

Button lees meer @4x

 

Inzichten

De AI Act: wat is er veranderd sinds augustus 2025?
AI Act
De AI Act: wat is er veranderd sinds augustus 2025?
15-sep-2025 9:59:31 5 min read
8 lessen die we hebben geleerd op het gebied van cloudsoevereiniteit
8 lessen die we hebben geleerd op het gebied van cloudsoevereiniteit
3-sep-2025 11:53:52 5 min read
Cybersecurity voor het mkb: ontdek de achterdeurtjes in je ict-omgeving
Cybersecurity mkb - de verborgen risico's
Cybersecurity voor het mkb: ontdek de achterdeurtjes in je ict-omgeving
28-aug-2025 9:08:19 7 min read